در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 7 آذر 1403، ساعت 07:27

علائم اولیه برای تردید درسلامت شنوایی

خلاصه مطلب

علائم اولیه برای تردید در سلامت شنوایی:
پرسش های مکرر در کلاس از دوستان و معلم مانند : چی شد، چی گفت، ها و ….
خم کردن و برگرداندن سر به طرف گوینده و احتمالا جلو آوردن گوش سالم برای بهتر شنیدن
چشم دوختن به دهان گوینده برای لب خوانی کردن
دادن جوابهای بی ربط به سئوالاتی که می دانید جوابشان را می دانند
موارد مشکوک را می توانید در صورت وجود دستگاه شنوایی سنجی بیازمایید و در صورت عدم دسترسی به دسنگاه شنوایی سنج به مراکز مربوطه ارجاع دهید و نتیجه را در ستون مربوطه در دفتر معاینات درج نمایید.

در ارزیابی شنوایی از ۲ نوع تست وجود دارد:
۱- تست نجوا
۲- تون خالص با استفاده از دستگاه ادیومتر اسکرینر
آزمون نجوا:
مربی بهداشت و یا بهداشتکار در فاصله ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر دورتر از دانش آموز قرار گرفته و از وی می خواهد تا با دست یک گوش خویش را بپوشاند و در این حالت مربی یک ورقه کاغذ یا یک جلد کتاب جلوی دهان خویش قرار داده یا پشت سر او قرار می گیرد به طوری که دانش آموز حرکات لب وی را نبیند سپس یک سری لغات یا اعداد را به صورت نجوا بیان می کند. اگر کودک قادر به تکرار آنها بود به معنی آن است مشکلی وجود ندارد و اگر نیاز به تکرار مجدد با صدای بلندتر بوده می بایست آزمون های تخصصی صورت گیرد .
توجه داشته باشید گزارش های معلمان خصوصا” در دوره ابتدایی در زمینه کاهش نمرات دیکته می تواند مربیان بهداشت را در تشخیص این اختلال یاری دهد .

علائم اولیه برای تردید درسلامت شنوایی

ویراستار مدرسه
عمومی
7 آذر 1403، ساعت 07:27۲۰ دقیقه مطالعه
خلاصه مطلب

علائم اولیه برای تردید در سلامت شنوایی:
پرسش های مکرر در کلاس از دوستان و معلم مانند : چی شد، چی گفت، ها و ….
خم کردن و برگرداندن سر به طرف گوینده و احتمالا جلو آوردن گوش سالم برای بهتر شنیدن
چشم دوختن به دهان گوینده برای لب خوانی کردن
دادن جوابهای بی ربط به سئوالاتی که می دانید جوابشان را می دانند
موارد مشکوک را می توانید در صورت وجود دستگاه شنوایی سنجی بیازمایید و در صورت عدم دسترسی به دسنگاه شنوایی سنج به مراکز مربوطه ارجاع دهید و نتیجه را در ستون مربوطه در دفتر معاینات درج نمایید.

در ارزیابی شنوایی از ۲ نوع تست وجود دارد:
۱- تست نجوا
۲- تون خالص با استفاده از دستگاه ادیومتر اسکرینر
آزمون نجوا:
مربی بهداشت و یا بهداشتکار در فاصله ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر دورتر از دانش آموز قرار گرفته و از وی می خواهد تا با دست یک گوش خویش را بپوشاند و در این حالت مربی یک ورقه کاغذ یا یک جلد کتاب جلوی دهان خویش قرار داده یا پشت سر او قرار می گیرد به طوری که دانش آموز حرکات لب وی را نبیند سپس یک سری لغات یا اعداد را به صورت نجوا بیان می کند. اگر کودک قادر به تکرار آنها بود به معنی آن است مشکلی وجود ندارد و اگر نیاز به تکرار مجدد با صدای بلندتر بوده می بایست آزمون های تخصصی صورت گیرد .
توجه داشته باشید گزارش های معلمان خصوصا” در دوره ابتدایی در زمینه کاهش نمرات دیکته می تواند مربیان بهداشت را در تشخیص این اختلال یاری دهد .